tiistai 25. syyskuuta 2007

Onnea Siskolle!

Siskolla on tänään syntymäpäivä.

Olen siskoani aika paljon vanhempi, ja hänen ollessaan pieni, minä usein hoidin häntä. Sisko oli kiltti sisko, jolla oli pitkät hiukset ja uteliaan lempeät silmät. En valitettavasti muista niistä ajoista kovin paljon. Kuitenkin tuohon aikaan sisko oli minulle lähinnä kuin elävä ja rakas nukke. Sellaisia sisaruksia, joiden kanssa olisi voinut tehdä kolttosia, tai tapella, minulla ei ollut. Olinhan yhdeksän vuotta häntä vanhempi, ja muita vielä enemmän. Muuttaessani pois kotoa, he olivat kaikki vielä melko pieniä. Asuin jonkin matkan päässä oman perheeni kanssa, joten näimme vain harvakseltaan.

Sitten eräänä päivänä muistan huomanneeni, että siskosta oli tullut iso. Sisko ei enää ollut mikään vahdittava ja hoidettava, vaan ihan oikea juttukaveri. Olin ihan tohkeissani, sillä nyt minusta tuntui, että vihdoinkin minulla oli ihan oikea ja tasaveroinen sisarus. Se oli eriskummallisen hieno tunne. Toivottavasti ne, joilla on sellainen ollut aina, osaavat arvostaa sitä.

Taidan olla aika huono kertomaan tai osoittamaan sitä heille, mutta sisarukseni ovat minulle hyvin tärkeitä. On tyhmää, ettei elämässään ymmärrä järjestää riittävästi aikaa niille asioille, jotka oikeasti ovat tärkeitä. Sen sijaan sitä juoksee kaikenlaisten tyhjänpäiväisten asioiden perässä, ja täyttää niillä aikansa. Täytyypäs alkaa katsoa tätä elämää ja sen arvoja (taas kerran) toiselta kantilta.

Kiitos kaikille maailman siskoille ja veljille, että olette olemassa, sillä ilman teitä elämä olisi yksinäistä! (siitäkin huolimatta, että saatatte joskus olla tosi ärsyttäviä, ja toisinaan kiusaatte) ;D

Ja vielä iso karhunrutistus omilleni!

3 kommenttia:

Elegia kirjoitti...

Kirjoitat todella kauniisti siskostasi. Ihastuttavaa luettavaa.

Itse olen nuorimmainen sisarusparvesta: minulla on sekä sisko että veli. Nuorempana välimme olivat aika myrskyisät, mutta nykyään olemme todella läheisiä. Sisarukseni ovat minun perhe tavallaan.

Jr. Jones kirjoitti...

Tietysti, koska sisko on kaunis.

Sisarusten kanssa voi jutella vaikka perhehelvetistä, jos sellainen on. Ne on nähneet saman ja tietävät, ilman selityksiä alusta asti. On oltu samassa veneessä.

Kiitos taas kommentistasi Elegia. Arvostan niitä kovin...

Unknown kirjoitti...

Kaunista tekstiä siskostasi. Olen itse nuorimmainen, ja tiedän millainen on ärsyttävä sisko. Sellainen kuin minä olin omalle siskolleni. Mutta sama kun hän huomasi minun olevan iso ja oikea juttukaveri, alkoi homma luistaa ja nykyään ollaan kuin parhaat kaverukset. Olisipa sen tajunnut jo pienenä.