sunnuntai 13. huhtikuuta 2008

Bloggausta tositarkoituksella

Sain tällaisen tunnustuksen tirsulta. Erityisesti olen otettu myöntäjän kommentista, jolla tirsu ilmoitti tästä tunnustuksesta. Itse merkkikin on hieno, jotenkin runollinen ja sivistyneen ylevä.
______________________________________________

Rules:

1.You have to nominate 5 blogs, which haven´t have awards before.
2.Each of the blogs must have a purpose!
3.The nominated blogs must make a link back to this page.
4.The logo from the award must be put on their blog and it must link back to this blog.

__________________________________________________

Säännöissä on kuitenkin jotakin, mikä saa minut kavahtamaan. Joku haluaa antaa toiselle tunnustuksen, jonka saa vastaanottaa vain tietyillä ehdoilla, eli tekemällä vastapalveluksen. (Tirsu, tämä ei nyt ole kritiikkiä sinua kohtaan, ethän sinä tätä merkkiä keksinyt.) Hyvin kuvaavaa on, että kyseessä ovat nimenomaan säännöt, eikä perustelut.

Kiitos ja tunnustukset kuuluu minusta antaa ihan pyyteettömin mielin, ilman ehtoja ja vastavaateita. Niinpä minä aion olla kapinallinen ja tehdä vallankumouksen; ottaa merkkini ja tehdä sillä oman mieleni mukaan. Näin minä teen:

  1. Laitan merkin blogiini näkösälle, koska olen ylpeä saamistani perusteluista.
  2. Laitan merkistä linkin tirsulle, koska haluan muistaa ihmisen, jolta olen sen saanut.
  3. En jaa tätä merkkiä eteenpäin, syystä, joka ilmenee seuraavasta kappaleesta. Lisäksi, jos jokainen jakaa merkin viidelle, saavuttaa se ennen pitkää jokaisen moneen kertaan. Mitä arvoa koko merkillä enää silloin on?
Sitten siihen tarkoitukseen. Mielestäni jokaisella blogilla on oma kaksoistarkoituksensa. Blogin kirjoittajalla taitaa aina olla jokin tarkoitus kirjoittamiselleen, mikä kelläkin. Toinen tarkoitus tulee sitten lukijan suunnalta. Joku kokee yhdessä blogissa tarkoituksenmukaisuutta, toinen taas ei lainkaan. Sama juttu blogien takana olevien ihmisten suhteen.

Minun blogillani on oma päivittäin vaihtuva tarkoituksensa minulle itselleni. Salaa toivoin, että sillä voisi olla joku merkitys myös jollekin muulle. Aloin jo menettää toivoani sen suhteen, ja siksi tämä tunnustus erityisesti ilahdutti.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei. Hienoa, että ymmärsit parista sanastani syyn miksi halusin antaa sinulle tämän tunnustuksen. Mietin todella pitkään uskallanko laittaa antaa sen sinulle. Sydämessäni annoin sen sinulle heti, mutta pelkäsin sinun olevan lähinnä huvittunut moisesta. Minä inhoan ylikaiken tällaisia ketjujuttuja nimenomaan sen vuoksi, että ne leviävät vuorokaudessa Suomen läpi ja niitä huiskitaan sinne tänne. Vihaan juuri sitä, että jotain annetaan VAIN SILLÄ EHDOLLA ETTÄ TEET JOTAIN ANTAJAN HYVÄKSI. En meinannut ottaa itsekään merkkiä vastaan. Mikäli olisin saanut sen keneltä tahansa muualta niin olisin kieltäytynyt "kunniasta". Sen antaja tietää etten ole vain se "touhuava Tirsu" eikä hän ole vain se käsitöitä tekevä bloggaaja. Kevyiden ja iloa pursuavien blogienkin takana on ihmisiä, jotka ovat todellisuudessa jotain aivan muuta. Niin olen minäkin. Minulle käsityöt ovat minulle orjenkorsi. Blogini on minulle oma maailma, jossa unohdan kaiken muun. Se on minulle lepoa ankarasta arjesta. t.Tirsu

Jr. Jones kirjoitti...

Tokihan minä arvostan toisten huomionosoituksia, minä kun en ole kovin ylpeä, enkä itsevarma. =)

Minun oljenkorteni yli pahimman oli puutarha.

Jr. Jones kirjoitti...

Huomasin Tiinan tutkineen merkin taustoja, ja löytäneen juuret kristillisestä aatemaailmasta. Näkyyhän tuolla tuo risti olevan. Tämä avaakin noita sääntöjä uudella tavalla.

Anonyymi kirjoitti...

Hei! Minua kiinnosti kovasti myös merkin alkuperä, kun sain sen. Mietin tuota ristiä ja arvokasta tummaa olemusta. Kertoisitko mistä voisin lukea merkin taustasta. t.Tirsu